Δοκιμαστικό πλου στον Σαρωνικό, πραγματοποίησε σήμερα το νεότευκτο υβριδικής τεχνολογίας επιβατηγό – οχηματαγωγό, SIKANIA II HYBRID.
Το πλοίο που ανήκει στην Ιταλική εταιρεία BLU FERRIES, ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Δεκέμβρη του 2022 στο ναυπηγείο Κανέλλου στο Πέραμα και είναι το πρώτο υβριδικό πλοίο τέτοιου τύπου που ναυπηγείται από ελληνικά χέρια.
Η καθέλκυση του έγινε τον φετινό Ιούλιο και το κόστος κατασκευής του άγγιξε τα 26 εκατομμύρια δολάρια. Τον σχεδιασμό, αλλά και την ναυπηγική επίβλεψη ανέλαβε η εταιρεία C.T.E Perdikaris Engineering Architectural & Technical Services.
Το SIKANIA II HYBRID έχει μήκος 105m και μπορεί να μεταφέρει 22 μεγάλα φορτηγά ή 125 ΙΧ οχήματα μαζί με 400 επιβάτες και είναι εξοπλισμένο με τέσσερις αζιμουθιακούς προωθητήρες Z-drive, ο καθένας από τους οποίους συνδέεται απευθείας με έναν κινητήρα ντίζελ των 1000kW και έναν ηλεκτροκινητήρα των 350kW. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συνδεδεμένοι με μπαταρίες NMC με χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας 1MWh.
Ο παραπάνω συνδυασμός καθιστά το πλοίο ενεργειακά ανεξάρτητο, αφού οι μπαταρίες κατά τη διάρκεια που ταξιδεύει μπορούν να φορτίζονται μέσω των ηλεκτροκινητήρων που λειτουργούν ως γεννήτριες άξονα. Με αυτόν τον τρόπο η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για υβριδική πρόωση, συνδυάζοντας το ντίζελ και την ηλεκτροκίνηση για την παροχή ενέργειας στους προωθητήρες αζιμούθιου.
Κατά την προσέγγιση σε λιμάνι, το πλοίο λειτουργεί με πλήρως ηλεκτρική πρόωση, επιτυγχάνοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων καθόλη τη διάρκεια της μανούβρας αλλά και της φορτωεκφόρτωσης. Επιπρόσθετα, οι ηλιακοί συλλέκτες που βρίσκονται στο πλοίο παρέχουν 25 kW ενέργειας, τροφοδοτώντας όλες τις ανάγκες σε ρεύμα του πλοίου όταν είναι δεμένο.
Φωτορεπορτάζ για το shippress, του συνεργάτη μας Γιώργου Γιαννακή