Ήταν η “κούκλα” της Ραφήνας για πάνω από 2 δεκαετίες, το πλοίο που όσοι το αγαπούσαν το φώναζαν “Πόπη”!
Το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α εξυπηρέτησε με συνέπεια τη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια σκούριαζε σε ντάνα της Ελευσίνας, είχε στεναχωρήσει πολλούς από τους τακτικούς επιβάτες του.
Τελικά, το βράδυ της Πέμπτης 27 Φεβρουαρίου 2025, το πλοίο έφυγε ρυμουλκούμενο από την Ελευσίνα με το Ρ/Κ PROTUG 40, για να πραγματοποιήσει το τελευταίο του ταξίδι, προς το διαλυτήριο στην Αλιάγα.
Αδελφό πλοίο με τους “ΑΠΟΛΛΩΝΕΣ” και το χαρακτηριστικό “κράνος του πυροσβέστη” στην τσιμινιέρα τους! Ναυπηγήθηκε το 1972 στην Γαλλία και στην Ελλάδα ήρθε για λογαριασμό της AGOUDIMOS LINES το 1992.
Το μήκος του ήταν 118,09m, το πλάτος του 19,84m και συνήθως ταξίδευε με την υπηρεσιακή ταχύτητα των 18 κόμβων.
Η αρχή του τέλους για το πλοίο ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013, όπου πραγματοποίησε ελάχιστα δρομολόγια εξαιτίας επισχέσεων εργασίας που έκαναν οι ναυτικοί του, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους, ενώ από τον Σεπτέμβριο σταμάτησε και τα λίγα δρομολόγια που είχε πραγματοποιήσει το τελευταίο διάστημα.
Τελικά, το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α, τον Ιούνιο του 2014, ρυμουλκήθηκε στην Ελευσίνα, όπου και έμεινε για σχεδόν 11 χρόνια, μέχρι και πριν 3 ημέρες που έφυγε οριστικά.
Η ανακοίνωση του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ για την απομάκρυνση του ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α
Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου παρέμεινε για περισσότερο από μία 10ετία, εγκαταλελειμμένο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ένα από τα σημαντικότερα πλοία της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοΐας.
Πρόκειται για το E/Γ-Ο/Γ «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» (Ν.Π.9906), το οποίο ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι ρυμουλκούμενο από την Ελευσίνα, το βράδυ της Πέμπτης, 27 Φεβρουαρίου 2025, με προορισμό διαλυτήριο πλοίων της Τουρκίας, ολοκληρώνοντας τον κύκλο ζωής του.
Η διαδικασία απομάκρυνσης του ενεργοποιήθηκε μετά από ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, που διενήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ
Το πλοίο εγκαταλείφθηκε το 2013 μετά την οικονομική κατάρρευση της πλοιοκτήτριας εταιρείας, αφού είχε δραστηριοποιηθεί για περισσότερα από 20 χρόνια στη ακτοπλοϊκή γραμμή Άνδρου – Τήνου – Μυκόνου και υπήρξε το αγαπημένο βαπόρι, ιδιαίτερα για τους Ανδριώτες.
Η αρχή του “τέλους” για το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» ξεκίνησε στις 4 Σεπτεμβρίου του 2013, όταν τέθηκε σε ακινησία στον Λιμένα Ραφήνας, εξαιτίας της παρατεταμένης επίσχεσης εργασίας του πληρώματος και των αξιωματικών για μη καταβολή των δεδουλευμένων τους.
Στις 18 Ιουνίου 2014, το παροπλισμένο πλοίο βρισκόταν πλέον σε κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα να καταπλεύσει ρυμουλκούμενο από την Ραφήνα στην Ελευσίνα λόγω των ασφαλέστερων συνθηκών για πολύμηνη αγκυροβόληση, κατόπιν σχετικού επείγοντος αιτήματος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας ΑΕ προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν ναυτικό ατύχημα στην Ραφήνα.
Έκτοτε το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» παρέμενε πλαγιοδετημένο στην πλωτή δεξαμενή «Κρήτη», στον όρμο της Βλύχας, δυτικά του κεντρικού εμπορικού Λιμένα Ελευσίνας, μέχρι την οριστική απομάκρυνσή του. Τον Φεβρουάριο του 2019, παρουσίασε κλίση και ελήφθησαν από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφευχθεί πιθανή βύθιση, πιθανή θαλάσσια ρύπανση και ενδεχόμενη πρόκληση ζημιών έναντι τρίτων.
Σε δήλωση του ο Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κ. Απόστολος Καμαρινάκης, αναφέρει
«Με την απομάκρυνση του «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» συνεχίζεται το έργο για την απελευθέρωση της θαλάσσιας ζώνης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ από όλα τα επικίνδυνα πλοία και ναυάγια, που παραμένουν στην περιοχή. Στόχος μας είναι να πάψει η Ελευσίνα να αποτελεί την “πίσω αυλή” του Πειραιά και να ανοίξει ο δρόμος για την περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα Ελευσίνας».


