Ακτοπλοΐα Απόψεις Ναυτιλία

ATTICA GROUP….και η ταλαιπωρία των επιβατών συνεχίζεται….

Ο όμιλος της ATTICA GROUP έχει πολυετή παρουσία στις ελληνικές και διεθνείς θάλασσες και όπως αυτοπροσδιορίζεται, ηγείται του Ελληνικού κλάδου επιβατηγού ναυτιλίας και αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ναυτιλιακούς ομίλους διεθνώς.

Και είναι αλήθεια. Όντως η ATTICA αποτελεί τον μεγαλύτερο ακτοπλοϊκό όμιλο στην Ελλάδα, έχοντας στην κατοχή της μεγάλα εμπορικά σήματα με ιστορία (Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, Superfast Ferries και Anek Lines) και από έναν τέτοιο όμιλο θα περίμενε κανείς και τον ανάλογο επαγγελματισμό σε πολλά επίπεδα, όπως στον σωστό καταρτισμό δρομολογίων και στην απόλυτη τήρηση τους, στην άμεση και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση πελατών, όχι στα πλοία που εκεί “σώζονται” στην πλειοψηφία από τη ναυτοσύνη των ελληνικών πληρωμάτων, αλλά στους τηλεφωνικούς και ηλεκτρονικούς μηχανισμούς εξυπηρέτησης που έχουν θεσπίσει και φυσικά στο να κρατάνε το τουριστικό προϊόν της χώρας όσο πιο ψηλά γίνεται, ειδικά με τους ξένους πελάτες που επιλέγουν να ταξιδέψουν με κάποιο από τα πλοία του ομίλου.

Δυστυχώς όμως τίποτα από τα παραπάνω δεν συμβαίνει, το αντίθετο μάλιστα.

Ειδικά μετά και την εξαγορά της ANEK LINES, ο όμιλος δείχνει να έχει μία μεγάλη αρρυθμία, που όμοια της είχαμε χρόνια να δούμε σε ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες και σίγουρα θυμίζουν άλλες εποχές, αρκετά μακρινές και όχι τόσο ρόδινες.

Τα περισσότερα προβλήματα ξεκίνησαν τον Μάιο του 2024, με τις απανωτές βλάβες του ΚΡΗΤΗ ΙΙ, που την πασχαλινή περίοδο άφησε εκατοντάδες επιβάτες να περιμένουν με το εισιτήριο στο χέρι και όχι για μία φορά, αφού όσοι ήταν να ταξιδέψουν από Πειραιά για Ηράκλειο την Μεγάλη Πέμπτη 2 Μαΐου 2024 με το βραδινό δρομολόγιο, έφυγαν τελικά την άλλη μέρα το πρωί με έκτακτο ημερήσιο δρομολόγιο, άρα μείον μία ημέρα διακοπών, ενώ και την Δευτέρα 6 Μαΐου, το βραδινό δρομολόγιο από Πειραιά για Ηράκλειο βγήκε ανεκτέλεστο και φυσικά την Τρίτη 7 Μαΐου, το ΚΡΗΤΗ ΙΙ δεν απέπλευσε ποτέ από Ηράκλειο για Πειραιά στις 09.00 και στη θέση του κλήθηκε να έρθει από την Πάτρα το ΑΡΙΑΔΝΗ που εκτέλεσε το δρομολόγιο στις 15.30 της ίδιας ημέρας.

Τις επόμενες ημέρες και λόγω της δρομολόγησης του ΑΡΙΑΔΝΗ στο Ηράκλειο, στις γραμμές Αδριατικής ακυρωνόντουσαν ή τροποποιούνταν τα δρομολόγια σχεδόν καθημερινά και ομαλοποίηση δεν υπήρξε σχεδόν ποτέ. Όλο το περσινό καλοκαίρι, μία με τις πολύ συχνές βλάβες του AF CLAUDIA που είχε ναυλώσει ο όμιλος για τα δρομολόγια Βενετίας και μία με τις καθυστερήσεις από τα μη ρεαλιστικά ωράρια αφιξοαναχωρήσεων που εκ των πραγμάτων δεν μπορούσαν να τηρηθούν, οι τροποποιήσεις στις ώρες αναχώρησης είχαν γίνει πλέον κανονικότητα, με ότι συνεπάγεται αυτό.

Τα social media είχαν πάρει “φωτιά” από αγανακτισμένους επιβάτες, ειδικά ξένους που ερχόντουσαν για διακοπές στην Ελλάδα και είτε είχαν πολύωρες καθυστερήσεις, είτε αλλαγές θέσεων από καμπίνα σε κατάστρωμα, κ.λ.π., με αποτέλεσμα την μεγάλη ταλαιπωρία τους και τη δυσφήμηση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος από τον όμιλο της ATTICA.

Μία αναζήτηση στις κριτικές για τον όμιλο στην GOOGLE και την ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία που έχει, θα σας κατατοπίσει ακριβέστερα για τα παράπονα που υπάρχουν από τους επιβάτες.

Μερικές από τις εκατοντάδες αρνητικές κριτικές που έχουν γράψει επιβάτες του ομίλου της ATTICA στην Google

Και φέτος όμως τα πράγματα δεν δείχνουν να έχουν γίνει καλύτερα. Ειδικά στις γραμμές της Αδριατικής και εξαιτίας των λανθασμένων και σφιχτών σε χρόνους δρομολογίων που έχουν βγάλει, οι καθυστερήσεις αλλά και οι τροποποιήσεις στις ώρες αναχωρήσεων και αφίξεων είναι καθημερινές και τα παράπονα μεγαλώνουν, χωρίς όμως να βλέπουμε να ασχολείται σοβαρά κανείς από τον όμιλο για να λυθεί επιτέλους αυτό το μεγάλο πρόβλημα.

Διαμαρτύρονται οδηγοί μεταφορικών εταιρειών, διαμαρτύρονται επιβάτες, αλλά δεν γίνεται τίποτα και απλά όλοι μένουν στις διαμαρτυρίες….μονοπώλιο βλέπετε…..

Και στις γραμμές όμως εσωτερικού, τα πράγματα δεν δείχνουν να πηγαίνουν καλά.

Το δυνατό brand που είχαν τα Highspeed, φέτος, μόνο δυνατό δεν είναι. Δύο από τα καλύτερα ταχύπλοα επιβατικά οχηματαγωγά πλοία που διαθέτει ο όμιλος, τα HIGHSPEED 3 & HIGHSPEED 4, δρομολογήθηκαν για το φετινό καλοκαίρι στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο, χωρίς να ανοίξουν έγκαιρα τα πλάνα κρατήσεων για να μπορούν οι επιβάτες να προγραμματίσουν τις μετακινήσεις τους και με πολύ καθυστερημένη διαφήμιση, που στις μέρες μας παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.

Στα Δωδεκάνησα, ενώ κάθε χρόνο δρομολογείται 3ο επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο από αρχές Ιουνίου, φέτος η δρομολόγηση προγραμματίστηκε για τα τέλη του πρώτου δεκαημέρου του Ιούλη, με αποτέλεσμα πάλι να μη μπορεί να γίνει σωστός προγραμματισμός.

Στη Χίο και τη Μυτιλήνη η επιβατική κίνηση κάθε χρόνο μειώνεται, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, με κύρια αιτία την μεγάλη διάρκεια του ταξιδιού, που φτάνει και τις 14 ώρες για κάποιον που ταξιδεύει από Πειραιά για Μυτιλήνη. Σε συνδυασμό με τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων αλλά και με την μικρή προσφορά σε αριθμό καμπίνων, κάνουν το ταξίδι με πλοίο απαγορευτικό και ο κόσμος προτιμάει το αεροπλάνο.

Στις γραμμές της Κρήτης, μετά τη ναύλωση πριν περίπου ένα μήνα του ΕΛ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ σε εταιρεία στο εξωτερικό και την αποδρομολόγηση του από τη γραμμή των Χανίων, άλλαξαν τα πλάνα δρομολόγησης αρκετών πλοίων, χωρίς όμως να ενημερωθούν άμεσα τα online συστήματα κρατήσεων και χωρίς να εξασφαλιστούν στο 100% οι ήδη υπάρχουσες καρατήσεις.

Στις κυριώτερες αλλαγές που έγιναν, πήραν το ΚΙΣΣΑΜΟΣ από το Ηράκλειο για να μπει στα Χανιά, έφεραν το ASTERION II στο Ηράκλειο στη θέση του ΚΙΣΣΑΜΟΣ, έφεραν το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ επίσης στο Ηράκλειο και έβαλαν το ΑΡΙΑΔΝΗ στη γραμμή Χίου – Μυτιλήνης.

Αυτές οι αλλαγές, έφεραν πάλι στο προσκήνιο την ανοργανωσιά που επικρατεί στον όμιλο, αφού επιβάτες που έχουν κλείσει εισιτήρια εδώ και πολλούς μήνες, ειδοποιούνται για τις αλλαγές στα δρομολόγια αλλά και για υποβαθμίσεις θέσεων, με αποτέλεσμα πολλοί εξ’ αυτών να βρίσκονται σε αδιέξοδο.

Επιβάτης, που τα στοιχεία του υπάρχουν στη διάθεση της ιστοσελίδας μας, με επιστολή του, μας αναφέρει με πολύ γλαφυρό τρόπο, την αγανάκτηση του για τον όμιλο, έπειτα από ενημέρωση μέσω γραπτού μηνύματος (sms) που έλαβε και που τον ενημέρωνε για αλλαγή πλοίου και υποβάθμιση θέσης.

Σας παραθέτουμε αυτούσια την επιστολή:

Προς ναυτιλιακή ειδησεογραφική ιστοσελίδα shippress.gr

Aξιότιμοι κύριοι

Σας παραθέτω επιστολή μου, σχετικά με παράπονα που θέλω να εκφράσω για την εταιρεία ANEK LINES, με την παράκληση να δημοσιευθεί.

Στις 06/05/2025 προχώρησα σε ηλεκτρονική κράτηση και εξόφληση από τον επίσημο ιστότοπο της ΑΝΕΚ, για ταξίδι από Πειραιά προς Ηράκλειο, για την Παρασκευή 01/08 και ώρα 21.00 με το F/B KISSAMOS. Η κράτηση που είναι ενιαία, αφορά συνολικά 5 άτομα και 1 αυτοκίνητο, εκ των οποίων 2 άτομα σε Lux καμπίνα και 3 άτομα κατάστρωμα.

Η κράτηση της καμπίνας Lux έγινε διότι δεν υπήρχε διαθέσιμη τετράκλινη καμπίνα και ως πενταμελής οικογένεια που είμαστε, κάπου έπρεπε να βολευτούν τα ανήλικα παιδιά μου και αφού η Lux είναι μεγάλη και διαθέτει και καναπέδες, προχώρησα σε αυτή τη λύση.

Στις 25 Ιουνίου λαμβάνω γραπτό μήνυμα στο κινητό μου από την εταιρεία , ότι άλλαξε το πλοίο από το F/B ΚΙΣΣΑΜΟΣ στο F/B ASTERION II, με ίδια ώρα αναχώρησης και χωρίς να χρειάζεται να αλλάξω εισιτήρια ή να κάνω κάποια άλλη ενέργεια (σας επισυνάπτω το sms).

Το SMS που έλαβε ο αναγνώστης μας, στις 25/6/25 από την ATTICA GROUP, που τον ενημέρωνε για την αλλαγή πλοίου την ημέρα του ταξιδιού του.

Σήμερα, Πέμπτη 10 Ιουλίου, λαμβάνω εκ νέου γραπτό μήνυμα στο κινητό μου, ότι λόγω μη διαθεσιμότητας θέσεων lux, η κράτηση μου υποβαθμίζεται σε δίκλινη καμπίνα και ότι θα λάβω την αξιακή διαφορά που προκύπτει από την υποβάθμιση θέσης, από τη ρεσεψιόν του πλοίου την ημέρα που θα πραγματοποιηθεί το ταξίδι μου (σας επισυνάπτω το sms).

Το SMS που έλαβε ο αναγνώστης μας από την ATTICA, την Πέμπτη 10/7/25, που τον ενημεώνει και πάλι για την αλλαγή πλοίου αλλά και για την υποβάθμιση της θέσης κράτησης του.

Να σημειώσω ότι, όταν ήρθε το πρώτο sms μήνυμα στις 25/6/25 για την αλλαγή πλοίου, τσέκαρα άμεσα στο σύστημα κρατήσεων της ΑΝΕΚ, είδα την αλλαγή πλοίου αλλά είδα ότι υπήρχε και διαθεσιμότητα σε lux καμπίνες για το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Προφανώς όμως, δεν είχαν μεταφέρει τις ήδη κρατήσεις που είχαν στο νέο πλοίο, πουλούσαν κανονικά εισιτήρια και όταν είδαν ότι δεν βγαίνουν τα κουκιά, είπαν ας αλλάξουμε μία παλιότερη κράτηση και να την υποβαθμίσουμε μία θέση παρακάτω.

Έρχομαι λοιπόν και ρωτάω την εταιρεία: Με πιο κριτήριο γίνεται η υποβάθμιση; Που θα βάλω τα ανήλικα παιδιά μου; Πως θα μπούμε 5 άνθρωποι σε μια δίκλινη καμπίνα;;

Έχω πληρώσει εισιτήρια σχεδόν 3 μήνες πριν την αναχώρηση μας και τελικά όλα αλλάζουν εξαιτίας μιας εταιρείας που επανειλημμένα δεν σέβεται τον επιβάτη της.

Μίλησα τηλεφωνικά με το help desk της Attica Group, οι οποίοι μετά από αρκετή ώρα αναμονή, δήλωσαν αναρμόδιοι και με παρέμπεψαν στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Επικοινωνία και με αυτό το τμήμα, επίσης με μεγάλη τηλεφωνική αναμονή μέχρι να έρθει η σειρά μου να μιλήσω, αλλά, μαντέψτε και αυτοί δήλωσαν αναρμόδιοι και με παρέμπεψαν στο να στείλω e mail, στο ίδιο τμήμα….στο τμήμα δηλαδή που τηλεφωνικά δηλώνουν αναρμόδιοι!!

Περιττό να αναφέρω ότι, όταν εξηγούσα τι έγινε μου είπαν για την αλλαγή ότι γίνεται επειδή το ASTERION II δεν διαθέτει ως πλοίο καμπίνες Lux θέσης, πράγμα που δεν ισχύει, αφού και έχω ταξιδέψει στη ίδια θέση με το ίδιο πλοίο αλλά και υπάρχουν κανονικά στα πλάνα κρατήσεων. Μιλάμε για την ασχετοσύνη ή για επιτηδευμένα ψέμματα, σύμφωνα με γραμμή που παίρνουν από προϊσταμένους, κ.λ.π., νομίζοντας ότι απευθύνονται σε πρόβατα και όχι σε επιβάτες.

Ζήτησα επανειλημμένα από την κυρία  που με εξυπηρέτησε τηλεφωνικά να μιλήσω με κάποιον προϊστάμενο, αλλά δεν….προϊστάμενοι δεν υπάρχουν, τους κρύβουν, μόνο e mail και φυσικά ταλαιπωρία για δικά τους λάθη και δικές τους παραλείψεις.

E mail τελικά έστειλα στο τμήμα customer όπως μου υπέδειξαν, ζητώντας να μην γίνει καμία υποβάθμιση θέσης, να ισχύσει κανονικά η κράτηση που έχω κάνει εξαρχής και έχω πληρώσει και να μου κοινοποιήσουν και γραπτώς την επιβεβαίωση ότι όλα ισχύουν όπως στην αρχική κράτηση.

Φυσικά, από τις 12.40 σήμερα Πέμπτη 10 Ιουλίου που απέστειλα το e mail, ουδείς έχει απαντήσει και έτσι η επιτυχία του τμήματος εξυπηρέτησης συνεχίζεται….

Εξυπηρέτηση πελατών κύριοι σημαίνει να ακούω το πρόβλημα και να προσπαθώ να δίνω άμεσες λύσεις. Εξυπηρέτηση πελατών κύριοι σημαίνει να σέβομαι τον πελάτη (στην περίπτωση της ΑΝΕΚ επιβάτη), που μας δίνει τα λεφτά του και θέλει να πάρει μία κορυφαία εμπειρία εξυπηρέτησης, όπως αρμόζει σε κάθε εταιρεία που σέβεται τους πελάτες της.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και παρακαλώ για τη δημοσίευση της παρούσας 

Με εκτίμηση

………. ……………

Μετά και την παραπάνω επιστολή του αναγνώστη μας, εμείς δεν θα προσθέσουμε κάτι άλλο, απλά θα ευχηθούμε ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος της χώρας, που κάθε χρόνο μεταφέρει με τα πλοία του χιλιάδες επιβάτες, να γίνει μεγάλος, όχι μόνο στα χαρτιά αλλά σε όλα τα επίπεδα που πρέπει να έχει μία εταιρεία που σέβεται τον πελάτη της και τις προσφερόμενες προς αυτόν υπηρεσίες, που στην προκειμένη περίπτωση είναι ένα ταξίδι χωρίς προβλήματα, χωρίς καθυστερήσεις, αναβολές, υποβαθμίσεις θέσεων, κ.λ.π., αλλά και μία εξυπηρέτηση από ξηράς, ανθρωποκεντρική που να δίνει λύσεις στα προβλήματα που τυχόν προκύπτουν και όχι να προσθέτει κι άλλα.

Καλές και χρήσιμες οι βραβεύσεις στα “Health & safety awards”, καλές και οι δημοσιεύσεις των απολογισμών βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά για τον επιβάτη αυτά δεν είναι τίποτα, δεν τον ενδιαφέρουν. Τον επιβάτη τον ενδιαφέρει να τον αντιμετωπίζουν ανθρώπινα, αληθινά και να τον κάνουν να αισθάνεται ότι όντως ταξιδεύει με τον μεγαλύτερο ακτοπλοϊκό όμιλο της Ελλάδας και έναν από τους μεγαλύτερους στον κόσμο. Γιατί όταν θες να λέγεσαι “μεγάλος” πρέπει να είσαι κιόλας….

X