Το ro-pax πλοίο EUROPALINK βάζει στη γραμμή Μπρίντιζι και Ηγουμενίτσας ο ναπολιτάνικος ναυτιλιακός όμιλος Grimaldi. Πρόκειται για το ro-pax πλοίο με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου που έχει αναπτυχθεί ποτέ στην Αδριατική Θάλασσα.
Το νέο πλοίο θα είναι μαζί με ένα άλλο σύγχρονο ro-pax, το KYDON PALACE της MINOAN LINES, στη γραμμή όπου ο Όμιλος Grimaldi προσφέρει δύο τακτικές αναχωρήσεις καθημερινά, μία από κάθε λιμάνι.
Το υπό ιταλική σημαία EUROPALINK μπορεί να μεταφέρει 930 επιβάτες και 3.900 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, που αντιστοιχεί σε 220 φορτηγά. Σε σύγκριση με το πλοίο IGOUMENITSA, το οποίο θα αντικαταστήσει στη γραμμή, μπορεί να μεταφέρει 20% περισσότερους επιβάτες και περίπου 50% περισσότερα φορτηγά σε κάθε ταξίδι.
Σε αυτή τη σημαντική αύξηση της χωρητικότητας προστίθεται και η βελτιωμένη ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρεται στους επιβάτες και τους οδηγούς: το Europalink διαθέτει 201 καμπίνες (με 632 συνολικά κρεβάτια) διαφόρων τύπων (εσωτερικές, με θέα θάλασσα και junior σουίτες), ορισμένες από τις οποίες είναι εξοπλισμένες για επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.
«Ο όμιλος Grimaldi ενισχύει τα πλοία και τα πλοία ενισχύουν το λιμάνι. Μια βασική φόρμουλα για τη θαλάσσια οικονομία, που εφαρμόζεται εδώ και 12 χρόνια στο λιμάνι του Μπρίντιζι από τη ναπολιτάνικη εταιρεία, η οποία ποτέ δεν φείδεται προσπάθειας και δέσμευσης, υλοποιώντας ολοένα και περισσότερα δρομολόγια με αποτελεσματικές, άνετες και οικολογικά βιώσιμες συνδέσεις», σχολίασε ο Ugo Patroni Griffi, πρόεδρος της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Νότιας Αδριατικής Θάλασσας (AdSPMAM).
«Η εισαγωγή του Europalink, ενός πλοίου ro-pax, τα χαρακτηριστικά του οποίου έχουν σχεδιαστεί για να εγγυώνται την άνεση των επιβατών, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών φορτηγών, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτιστοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών, τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και την αύξηση της ελκυστικότητας του λιμανιού μας, μιας σημαντικής πύλης για τους θαλάσσιους αυτοκινητόδρομους και ενός πολυλειτουργικού κόμβου στη λεκάνη της Μεσογείου», σημείωσε.
«Το πλοίο αποτελεί μια νέα αναβάθμιση σε μια ήδη αποτελεσματική και ανταγωνιστική υπηρεσία, η οποία αποτελεί γέφυρα για πραγματικά αποτελεσματικές και βιώσιμες μεταφορές μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi. «Η καινοτομία αυτή εντάσσεται πλήρως στην ευρύτερη επενδυτική μας στρατηγική για την Ελλάδα, η οποία, μεταξύ άλλων ορόσημων, μας οδήγησε στην απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του λιμανιού της Ηγουμενίτσας πέρυσι. Συνολικά, η παρουσία μας θα διευκολύνει την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων του ελληνικού λιμανιού, μέσω της βελτίωσης των υπηρεσιών του και της χρήσης ολοένα και μεγαλύτερων και πιο σύγχρονων πλοίων στις γραμμές που το συνδέουν με την Ιταλία», κατέληξε ο Emanuele Grimaldi.
Το ευρύ δίκτυο θαλάσσιων αυτοκινητοδρόμων που διαχειρίζεται ο όμιλος Grimaldi επεκτείνει σημαντικά την εμβέλεια της σύνδεσης Μπρίντιζι – Ηγουμενίτσα: για παράδειγμα, μέσω της μεταφόρτωσης στο λιμάνι της Απουλίας, τα φορτηγά που έρχονται από την Ελλάδα μπορούν να συνεχίσουν δια θαλάσσης προς τη Βόρεια Ιταλία ή τη Σικελία στη γραμμή ro-ro Ravenna – Brindisi – Catania και αντίστροφα.
Ο Όμιλος Grimaldi δραστηριοποιείται επίσης στη γραμμή Ανκόνα – Ηγουμενίτσα για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Τόσο για τη γραμμή αυτή όσο και για τη σύνδεση Μπρίντιζι – Ηγουμενίτσα, προγραμματίζονται πρόσθετες προσεγγίσεις στην Κέρκυρα κατά την περίοδο του Πάσχα και τη θερινή περίοδο. Μεταξύ των δύο ακτών της Αδριατικής, η εταιρεία λειτουργεί επίσης την υπηρεσία Βενετία – Μπάρι – Ηγουμενίτσα – Πάτρα, η οποία είναι αφιερωμένη στην αποκλειστική μεταφορά εμπορευμάτων με τη χρήση των μεγαλύτερων πλοίων ro-ro στον κόσμο.