Ναυτιλία Ποντοπόρος

Προχωρά η σταδιακή ανανέωση του στόλου της Safe Bulkers

Ένα σημαντικό ναυπηγικό πρόγραμμα, ύψους 579,5 εκατ. δολ., που περιλαμβάνει 16 νεότευκτα φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου, υλοποιεί η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου.

Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2023, η εταιρεία επηρεάστηκε από το ασθενές περιβάλλον στην αγορά του ξηρού φορτίου -λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων- σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022, με μειωμένα έσοδα και κέρδη, καθώς και υψηλότερα έξοδα τόκων, λόγω των αυξημένων επιτοκίων.

Ο δρ Λουκάς Μπαρμπάρης, πάντως, πρόεδρος της Safe Bulkers, είπε ότι «το τελευταίο τρίμηνο του περσινού έτους η εταιρεία λειτούργησε σε καλύτερο περιβάλλον ναύλωσης σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο».

Πρόσθεσε, επίσης, ότι η εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει τη στρατηγική της για σταδιακή ανανέωση του στόλου που οδηγεί σε μείωση της μέσης ηλικίας των πλοίων, αλλά και ενεργειακή αναβάθμιση των υφιστάμενων, που θα της επιτρέψει να παραμείνει ανταγωνιστική, μειώνοντας παράλληλα το αποτύπωμα του άνθρακα.

Τα αποτελέσματα

Το τέταρτο τρίμηνο του 2023 τα καθαρά έσοδα της εταιρείας παρουσίασαν μείωση κατά 5% και διαμορφώθηκαν στα 82,3 εκατ. δολ., έναντι 86,7 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2022. Επίσης, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας στο τελευταίο τρίμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν στα 27,6 εκατ. δολ., από 34,9 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2022. Σε επίπεδο έτους, τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν το 2023 στα 288,4 εκατ. δολ., έναντι 349,7 εκατ. δολ. το 2022.

Επίσης, τα καθαρά κέρδη στο δωδεκάμηνο ήταν 77,4 εκατ. δολ., έναντι 172,6 εκατ. δολ. το 2022.

Παραλαβές πλοίων

Στο πλαίσιο των προϋποθέσεων που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, η εταιρεία ανανεώνει τον στόλο της με νεότευκτα πλοία. Από τα 16 συνολικά νεότευκτα που έχει παραγγείλει, έχει ήδη παραλάβει τα εννέα από αυτά.

Στις 9 Φεβρουαρίου 2024, το βιβλίο παραγγελιών περιελάμβανε επτά bulkers κατηγορίας kamsarmax, συμβατά με όλες τις «πράσινες» τελευταίες απαιτήσεις, δύο εκ των οποίων διπλού καυσίμου μεθανόλης, με προγραμματισμένες παραδόσεις ένα νεότευκτο το 2024, δύο το 2025, τρία το 2026 και ακόμα ένα το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Παράλληλα, με στόχο την ενεργειακή απόδοση των πλοίων και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων, η Safe Bulkers προχώρησε σε αναβάθμιση 21 πλοίων της, εφαρμόζοντας βαφή χαμηλής τριβής και συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ συνεχίζει να χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα σε ορισμένα ταξίδια, στοχεύοντας σε χαμηλότερο συντελεστή εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και χαμηλότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Τον Νοέμβριο του 2023, η Safe Bulkers σύναψε συμφωνία για την πώληση του Katerina, ενός πλοίου ιαπωνικής κατασκευής, του 2004, κλάσης panamax, σε ακαθάριστη τιμή πώλησης 10,2 εκατ. δολ., που παραδόθηκε στους νέους ιδιοκτήτες του τον Δεκέμβριο του 2023.

Τον ίδιο μήνα, επίσης, πουλήθηκε το πλοίο ξηρού φορτίου Pedhoulas Cherry, τύπου kamsarmax, κινεζικής κατασκευής, του 2015, σε μικτή τιμή πώλησης 26,6 εκατ. δολ. Το πλοίο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί αυτόν τον μήνα.

Στις 12/2/2024 η εταιρεία σύναψε συμφωνία για την πώληση του Maritsa, ενός πλοίου ιαπωνικής κατασκευής, του 2005, κλάσης panamax, το παλαιότερο πλοίο του στόλου της, σε ακαθάριστη τιμή πώλησης 12,2 εκατ. δολ. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στους νέους ιδιοκτήτες του τον Απρίλιο ή τον Μάιο του 2024.

Στις 9/2/2024 ο στόλος της Safe Bulkers αποτελείτο από 48 πλοία -εκ των οποίων ένα προς πώληση-, ήτοι 10 panamaxes, 12 kamsarmaxes, 18 post-panamaxes και 8 capesizes, με συνολική μεταφορική ικανότητα 4,8 εκατ. dwt και μέση ηλικία 9,9 ετών.

Δώδεκα από τα πλοία είναι οικολογικά που κατασκευάστηκαν μετά το 2014 και εννέα με ενεργειακές αναβαθμίσεις, σύμφωνα με τα πρότυπα του ΙΜΟ, που έχουν κατασκευαστεί από το 2022 και μετά.

Πηγή: naftemporiki.gr | Πάρης Τσιριγώτης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X