Ως μέρος του προγράμματος επέκτασης και ανανέωσης του στόλου του, ο Όμιλος Grimaldi ανέθεσε την κατασκευή εννέα νέων πλοίων τύπου ro-pax, στα ναυπηγεία China Merchants Jinling Shipyard (Weihai).
Η συμφωνία συνολικής αξίας 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υπεγράφη σήμερα το πρωί στο Χονγκ Κονγκ, σύμφωνα με επίσημο δελτίο τύπου του ομίλου Grimaldi.
Τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώνουν την ποιότητα των θαλάσσιων μεταφορών τόσο για τα οχήματα όσο και για τους επιβάτες, στη Μεσόγειο και τη Βαλτική Θάλασσα.
Και τα εννέα πλοία θα είναι εξοπλισμένοι με μηχανές που θα μπορούν να λειτουργούν με μεθανόλη, έτσι ώστε να γίνει πραγματικότητα ο στόχος του ομίλου για «καθαρές μηδενικές εκπομπές». Εκτός των άλλων όμως, θα συνδυάζουν μεγάλη μεταφορική ικανότητα, καινοτόμο σχεδιασμό και κορυφαίες ανέσεις.
Δύο πλοία για την MINOAN LINES – Τέσσερα πλοία για την GRIMALDI LINES – Τρία πλοία για την FINNLINES
Τέσσερα από τα νέα πλοία αναμένεται να έχουν ιταλική σημαία και θα ταξιδεύουν με τα σινιάλα της Grimaldi Lines, ενώ ακόμα δύο θα υψώσουν ελληνική σημαία και θα ανήκουν στην θυγατρική Minoan Lines, πιθανότατα για αντικατάσταση των “Παλατιών” στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο – Πειραιάς. Συνολικά αυτά τα έξι αδελφά πλοία (4 της Grimaldi και 2 της Minoan) θα ανήκουν στην κατηγορία «Next Generation Med» και θα εξυπηρετούν δρομολόγια στη Μεσόγειο.
Τα άλλα τρία, από τα συνολικά εννέα που πρόκειται να ναυπηγηθούν, θα παραδοθούν στη Finnlines, θα είναι υπό φινλανδική σημαία και θα εγκαινιάσουν την κατηγορία «Hansa Superstar» – που αποτελεί την εξέλιξη της ήδη υπερσύγχρονης σειράς «Superstar» – που προορίζεται για διαδρομές στη Βαλτική Θάλασσα.
Και τα εννέα πλοία θα παραδοθούν μεταξύ του 2028 και του 2030, ενώ θα διαθέτουν πρωτοποριακές, πράσινες τεχνολογικές καινοτομίες. Ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός κύτους, τα ενεργειακά αποδοτικά συστήματα διαχείρισης ισχύος επί του πλοίου (τόσο στη θάλασσα όσο και στο λιμάνι), η ετοιμότητα ισχύος στην ξηρά και η εφαρμογή επιστρώσεων κύτους με βάση το πυρίτιο, θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα φορτίου κατά περισσότερο από 50% σε σύγκριση με τα πλοία που ταξιδεύουν αυτήν τη στιγμή στις ίδιες διαδρομές.
Προδιαγραφές πλοίων GRIMALDI LINES και MINOAN LINES
Με μήκος 229 μέτρα, τα έξι νέα πλοία ro-pax της Μεσογείου, θα έχουν χωρητικότητα φορτίου στα γκαράζ 3.300 γραμμικά μέτρα και περισσότερα από 300 ΙΧ αυτοκίνητα. Θα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 2.500 επιβάτες, προσφέροντας περισσότερες από 300 καμπίνες (για συνολικά πάνω από 1.200 επισκέπτες) και περίπου 700 καθίσματα αεροπορικού τύπου.
Οι επιβάτες θα έχουν πρόσβαση σε πολλές ανέσεις, όπως τρία μπαρ, εμπορικό κέντρο, αίθουσα συνεδριάσεων, δύο εστιατόρια self-service, ένα πανοραμικό à la carte εστιατόριο, ένα εσωτερικό/εξωτερικό σαλόνι με εντυπωσιακό χώρο ηλιοθεραπείας με δύο πισίνες και μία ντίσκο μπαρ στον τελευταίο όροφο.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός θα επιμεληθεί προσεκτικά, με ξεχωριστά στοιχεία για τα πλοία της Grimaldi Lines σε σχέση με αυτά της Minoan Lines, για να καλύπτει το κάθε πλοίο τις συγκεκριμένες ανάγκες των αντίστοιχων αγορών τους.
Αυτή η νέα γενιά πλοίων σηματοδοτεί επίσης μια σημαντική καινοτομία στην ενεργειακή απόδοση: Τα έξι πλοία «Next Generation Med» θα είναι τα πρώτα στη Μεσόγειο που έχουν σχεδιαστεί να κινούνται με μεθανόλη.
Προδιαγραφές πλοίων FINNLINES
Όσον αφορά τα τρία νέα πλοία που προορίζονται για τη Βαλτική Θάλασσα, θα έχουν μήκος 240 μέτρα, με χωρητικότητα φορτίου στα γκαράζ 5.100 γραμμικά μέτρα συν 90 ΙΧ αυτοκίνητα και φιλοξενία σε 320 καμπίνες για έως και 1.100 επιβάτες.
Το νέο σχέδιο βασίζεται στα πλοία της κατηγορίας Superstar της Finnlines, δηλαδή των Finnsirius και Finncanopus, αλλά έχει προσαρμοστεί για τη διαδρομή Φινλανδία – Γερμανία. Τα νέα πλοία θα διαθέτουν νέες κατηγορίες καμπινών και θα παρέχουν επιλογές εστιατορίων προσαρμοσμένες στις διαφορετικές προτιμήσεις των επιβατών, με ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και την εμπειρία εν πλω.
Επίσης θα περιλαμβάνουν πέντε μπαρ και εστιατόρια, ένα σπα με μεγάλη ποικιλία υπηρεσιών και περιποιήσεων, συμπεριλαμβανομένης της εμβληματικής φινλανδικής σάουνας, καταστήματα και δύο παιδικούς χώρους παιχνιδιού σχεδιασμένους για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες. Ένα από τα χαρακτηριστικά που θα ξεχωρίζουν είναι το κύριο μπαρ στην πλώρη του καταστρώματος 12, το οποίο θα προσφέρει εκπληκτική θέα στη Βαλτική Θάλασσα κατά τη διάρκεια της διέλευσης.
«Η China Merchants Industry Group και ο Όμιλος Grimaldi ακολουθούν πάντα την έννοια της «καινοτομίας με επίκεντρο την ποιότητα», πραγματοποιώντας καινοτομίες σε έξυπνα πλοία με πράσινη τεχνολογία, και καθορίζοντας από κοινού ένα νέο πρότυπο στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία (Ro-Pax).
Ως ηγέτης στις κατασκευές υψηλής ποιότητας στην Κίνα, η China Merchants Industry Group και το ναυπηγείο CMI Weihai θα συγκεντρώσουν μια κορυφαία ομάδα έρευνας και ανάπτυξης (R&D), ένα σύστημα Στρατηγικής Παραγωγής Lean (σύστημα παραγωγής που επικεντρώνεται στην ελαχιστοποίηση της σπατάλης και στη μεγιστοποίηση της αξίας για τον πελάτη, με τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών) και ένα πλήρες σύστημα Υπηρεσιών Ολόκληρου Κύκλου Ζωής (σύστημα που παρέχει υπηρεσίες για όλη τη διάρκεια ζωής ενός προϊόντος ή υπηρεσίας, από την αρχική ανάπτυξη έως τη συντήρηση και την απόσυρση του προϊόντος) για να εξασφαλίσουν την υψηλής ποιότητας παράδοση του έργου και να βοηθήσουν τον Όμιλο Grimaldi να εδραιώσει περαιτέρω την ηγετική του θέση στην ναυτιλιακή αγορά μεταφοράς τροχοφόρων φορτίων στην Ευρώπη και παγκοσμίως», δήλωσε o Miao Jianmin, Πρόεδρος της China Merchants Group».
«Με την παραγγελία αυτών των εννέα υπερσύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων (Ro-Pax), συνεχίζουμε και ενδυναμώνουμε τη μακρά και επιτυχημένη συμμαχία μας με την China Merchants Group, έναν εξαιρετικό εταίρο για την κατασκευή καινοτόμων πλοίων», δήλωσε ο Emanuele Grimaldi, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi.
«Οι νέες κατηγορίες Next Generation Med και Hansa Superstar είναι το αποτέλεσμα μιας ενδελεχούς μελέτης των αναγκών των πελατών μας και γενικότερα, των αναγκών της ναυτιλίας. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η ναυτιλία απαιτεί ποιότητα, αποδοτικότητα και περιβαλλοντική βιωσιμότητα για να παραμείνει ένας βασικός τρόπος μεταφοράς φορτίου και επιβατών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Ιδιαίτερα, η εξαιρετική απόδοση στη μείωση των εκπομπών CO₂ και η χρήση μεθανόλης ως εναλλακτικού καυσίμου, φέρνουν τον Όμιλό μας ακόμη πιο κοντά στο παγκόσμιο στόχο των μηδενικών εκπομπών, εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση μας ως κορυφαίου παίκτη στις μεταφορές μικρών αποστάσεων στη Μεσόγειο και τη Βαλτική».